herald

Wednesday 13 December 2017

RTE's bias to Sinn Fein and The Times

RTE has long been rumoured to be in love with Sinn Fein and The Irish Times -- a reputation apparently backed up by reports at the weekend.

Fianna Fail produced a survey which it claims shows a bias by RTE to Sinn Fein.

In a 12 page document, FF chiefs claimed it "appears clear" that there has been a "radical, unilateral and unexplained" change in the way the broadcaster presents the views of the opposition.

It comes at the same time as RTE itself released information showing that Irish Times columnists appear most on their current affairs shows.

Three of the 10 best paid external contributors to RTE television and radio come from The Irish Times and received €54,978 between 2009 and 2011.

The paper's political reporter Harry McGee got more than €25,000 in appearance fees, followed by colleague Michael O'Regan who received €15,785, the Sunday Times reported.

Overall, 45.7pc of payments shared between the top 10 contributors went to Irish Times reporters even though it is significantly outsold by the Irish Independent.

Some €240,000 was paid to 50 contributors since 2008, with journalists from The Irish Times reaping €120,000.

Promoted articles

Entertainment News